سورس ساخت صفحه تنظیمات با کتابخانه PreferenceActivity در B4A


PreferenceActivity کتابخانه ای برای ایجاد صفحه تنظیمات برای برنامه های اندروید در B4A است. شما میتوانید تنظیمات هر بخش از نرم افزار را در یک دسته مجزا قرار دهید. عناصر قابل استفاده شامل چک باکس، لیست و ادیت تکست است.

انتشار : ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

برچسب های مهم

کتابخانه TapsellFillBannerAd برای تبلیغات بنر همسان تپسل B4A


کتابخانه TapsellFillBannerAd برای تبلیغات بنر همسان تپسل برای زبان برنامه نویسی B4A.

با استفاده از این کتابخانه دیگه نیازی به تنظیم مستندات سامانه تبلیغاتی تپسل ندارید.

میتونید هم از Layout استفاده کنید و هم بدون اون تو اکتیویتی تبلیغ را نمایش بدید.

قابلیت تغییر فونت و سایز داره و همینطور نمایش یا مخفی کردن تبلیغ

نمونه کد بدون لایوت:

Sub Globals
	Dim ad As TapsellfillNativeBanner
	Dim zoneId As String
	Dim AppKey As String
	Dim p As Panel
End Sub

Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean)
	zoneId="5f9ed15a55fa710001ce5136"
	AppKey="hotmcgdeeeifgclgtsqnrreplnrgigcrloheghrpasokjjtdietanbrlkalqmhjollbogl"
	
	p.Initialize("")
	ad.Initialize(p, AppKey, zoneId, 100%x, 50dip)
	Activity.AddView(p,0,100%y-50dip,100%x,50dip)
	ad.LoadAd

End Sub

 

نمونه کد با لایوت:

Sub Globals
	Dim ad As TapsellfillNativeBanner
	Dim zoneId As String
	Dim AppKey As String
	Private Panel1 As Panel
End Sub

Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean)
	Activity.LoadLayout("Layout")
	
	zoneId="5f9ed15a55fa710001ce5136"
	AppKey="hotmcgdeeeifgclgtsqnrreplnrgigcrloheghrpasokjjtdietanbrlkalqmhjollbogl"
	
	ad.Initialize(Panel1, AppKey, zoneId, Panel1.Width, Panel1.Height)
	ad.Font("iransansmobile.ttf")
	ad.FontSize(12)
	ad.LoadAd
End Sub

Sub Button1_Click
	ad.Visible(False)
End Sub

Private Sub Button2_Click
	ad.Visible(True)
End Sub

 

 فیلم آموزش کتابخانه TapsellfillNativeBanner

 

 

انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

برچسب های مهم

کد بررسی صحیح بودن ایمیل - B4A


کد سنجش صحت ایمیل در B4A

توجه: در کد زیر بجای کاراکتر اسلش از کاراکتر بک اسلش استفاده کنید.

Sub Verify_Email(Mail As String) As Boolean 
    Dim eMatch As Matcher 
    eMatch = Regex.Matcher("/w+@/w+/./w+", Mail)
    Return eMatch.Find
End Sub

انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۹

برنامه کالری ها


یکی از روش های کاهش وزن، دریافت مواد غذایی روزانه به صورتِ از پیش تعیین شده، اندازه گیری شده و بر اساس میزان کالری مواد مختلف است.

در این حالت آن چه دانستنش ضروری می‌شود این است که هر ماده غذایی که مصرف می‌کنیم چه اندازه کالری دارد؟

باید توجه داشت که کالری، ارزش غذایی مواد خوراکی نیست؛ بلکه این مفهوم بیانگر واحدی برای تعیین میزان انرژی خوراکی ها است.

 

این برنامه اندروید اندازه کالری خوراکی ها را به شما نشان می دهد

 

برنامه کالری ها
انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹

ایجاد سایه برای متن و نوشته ها در B4A


تابع ایجاد سایه برای متن ها و نوشته ها

احتمالا مایل باشید در برنامه نویسی B4A در مواقعی، نوشته های بخشی از برنامه و ویوو View خود را سایه دار کنید. با استفاده از تابع زیر شما میتوانید در هر زمان و در هر جایی از برنامه هر متنی را که بخواهید برایش سایه قرار دهید.
این کد نیاز به فعال کردن کتابخانه Reflector می باشد.


Sub TextShadow(pView As View, pRadius As Float, pDx As Float, pDy As Float, pColor As Int)
	Dim ref As Reflector
	ref.Target = pView
	ref.RunMethod4("setShadowLayer", Array As Object(pRadius, pDx, pDy, pColor), Array As String("java.lang.float", "java.lang.float", "java.lang.float", "java.lang.int"))
End Sub

 


TextShadow(labelToolBar,3,0,2,Colors.DarkGray)

انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۹

کامپایل نشدن برنامه در بیسیک فور اندروید | b4a


وقتی میزان کدها در بیسیک فور اندروید زیاد میشود و برنامه قادر به کامپایل کردن نیست

گاهی در برنامه هایی که تعداد کدهای نوشته شده زیاد باشد امکان دارد در هنگام خروجی گرفتن از برنامه دچار مشکل شویم و برنامه ما کامپایل و تفسیر نشود.

برای رفع این مشکل در بیسیک 4 اندروید Basic4Android دو راهکار وجود دارد. اول میتوان در قسمت Activity Attributes مربوط به ماژول Main کد زیر را قرار دهید تا مشکل کامپایل نشدن برنامه برطرف شود.


#Region  Activity Attributes 
	#FullScreen: False
	#IncludeTitle: True

	#MultiDex: true
#End Region

اما باز امکان دارد در برخی برنامه ها که از کتابخانه های بسیار استفاده شده است، برنامه در هنگام کامپایل دچار بروز خطا شود که میتوان با بالا بردن مقدار Process Timeout از منوی Tools مدت زمان کامپایل را افزایش داد که البته زمان کامپایل شما خیلی خیلی افزایش می یابد.

راه حل بهتر تنظیم حافظه رم برای کامپایل برنامه است. برای این منظور باید به مسیر زیر رفت


C:>Users>"UserName">AppData>Roaming>Anywhere Software>Basic4android

در این مسیر فایل b4xV5 را باز کنید و مقدار جلوی MaxRamForDex را که بصورت پیشفرض 1024 است را افزایش دهید. این مقدار تعیین میکند برنامه چند مگ از رم را برای کامپایل و ساخت فایل dex اختصاص دهد. با افزایش این مقدار بیشتر مشکلات کامپایل حل شده و البته سرعت کامپایل نیز چند برابر خواهد شد.

نکته: فایل b4xV5 را زمانی باز و محتوای آنرا تغییر دهید که برنامه بیسیک فور اندروید Basic4Android بسته باشد.

 

انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸

برچسب های مهم

نمایش یا عدم نمایش صفحه کلید کیبورد موبایل | b4a


مخفی کردن یا نمایش کیبورد تلفن همراه در برنامه بیسیک فور اندروید

شاید دیده باشید در برخی از برنامه ها با انتخاب یک ادیت تکست Edit Text صفحه کلید موبایل نمایش داده شده است و با زدن مثلا یک دکمه Button صفحه کلید بسته و مخفی می شود و با این عمل یک رابط کاربری خوب بین نرم افزار و کاربران بوجود می آید.

برای این منظور نیاز به کتابخانه بسیار کاربردی IME داریم که یکی از امکانات آن نمایش یا پنهان کردن کیبورد تلفن همراه می باشد.

این کتابخانه را از قسمت کتابخانه های Basic4Android فعال کنید و کد زیر را جهت نمایش صفحه کلید برای ویوو EditText بنویسید.

Dim ime As IME
ime.Initialize("")
ime.ShowKeyboard(Edittext2)

و برای بستن کیبورد از کد زیر می توان استفاده کرد و برای مثال این کد را در خاصیت کلیک یک دکمه Button بنویسید.

ime.HideKeyboard

 

انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

محدودیت تعداد کاراکترها در EditText | B4A


ایجاد محدودیت در وارد کردن اطلاعات درون یک تکست باکس Text Box در نرم افزار Basic4Android

در برخی از مواقع شاید بخواهید در تعداد کاراکترهای ورودی کاربران به دلایل مختلف مثلا شماره تلفن همراه که نباید بیشتر از 11 عدد باشد و یا شماره کارت ملی که 10 رقم است، محدودیت ایجاد کنید.

برای اعمال این محدودیت باید نخست از قسمت کتابخانه ها Libraries Manager کتابخانه IME را فعال و به پروژه خود اضافه کنید.

بعداز فعال کردن کتابخانه IME کدهای زیر را در قسمت Activity_Create برنامه بنویسید.

Dim ime1 As IME
ime.Initialize("")
ime.SetLengthFilter(EditText2, 10)

در قطعه کد بالا و در خط آخر در مقدار اول، ادیت تکست EditText مورد نظر خود را بنویسید و در مقدار دوم تعداد کاراکتر مجاز برای وارد کردن اطلاعات را تعیین می کنید.

 

انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

جلوگیری از گرفتن اسکرین شات و اسکرین کپچر | B4a


ممنوع کردن اسکرین شات و اسکرین کپچر موبایل در زبان برنامه نویسی بیسیک فور اندروید

گاهی اوقات نیاز دارید تا از محتوای داخل برنامه App خود در برابر عکس گرفتن یا فیلم برداری کردن توسط تلفن همراه جلوگیری کنید.

شما می توانید با قرار دادن این قطعه بلوک کد جاوا در برنامه خود مانع اسکرین شات یا اسکرین کپچر (فیلم برداری از صفحه نمایشگر موبایل) شوید.

#If Java
    import android.content.Context;
    import android.view.WindowManager.*;
    public void _onCreate() {
        this.getWindow().setFlags(LayoutParams.FLAG_SECURE, LayoutParams.FLAG_SECURE);
    }
#End If

 

مطلب مرتبط با این موضوع

کدهای آماده بیسیک 4 اندروید Basic4Android

 

انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

نمایش عکس در ایمیج ویو بیسیک فور اندروید


در این بخش می آموزید چگونه یک ایمیج ویوو Image View ایجاد و یک عکس را در آن نمایش دهید.

 

انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۷

آموزش تنظیمات Configure Paths در برنامه B4A


اولین قدم برای برنامه نویسی اندروید با Basic4Android تنظیم قسمت Configure Paths برنامه از منوی Tools برنامه می باشد.

در این قسمت شما باید افزونه و پلاگین های مورد نیاز برای کامپایل و پردازش برنامه را به نرم افزار بیسیک فور اندروید لینک کنید.

دو کادر اول این قسمت جزو مهمترین گزینه ها می باشند که باعث اجرای برنامه خواهند شد و در صورت اشتباه در آن ها برنامه دچار ارور شده و پیام خطا می دهد.

کادر اول مربوط به نرم افزار مفسر جاوا می باشد.

کادر دوم مربوط به نسخه اندروید که در زمان کامپایل و پردازش برنامه تعیین کننده این موضوع است که از چه نسخه ای به بالا نرم افزار شما قابل اجرا باشد.

نکته: در نسخه های جدید سیستم عامل اندروید امکانات جدیدتری ایجاد شده که در نسخه های قدیمی وجود ندارد و یک برنامه نویس در صورت استفاده از این امکانات جدید باید هنگام کامپایل برنامه از نسخه اندروید مورد نظر در برنامه اش استفاده نماید.

کادر سوم مربوط به انتخاب پوشه کتابخانه می باشد. برنامه بیسیک4اندروید به صورت پیش فرض در مکان نصب خود دارای پوشه کتابخانه می باشد اما امکان دارد برنامه نویس کتابخانه هایی جدید از اینترنت تهیه و دانلود نماید و آنها را در پوشه ای دیگر و در مکانی دیگر در سیستم خود نگه داری کند که در این مواقع میتوان از این قسمت آن پوشه را نیز جهت استفاده به برنامه خود معرفی کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت مرجع رجوع نمایید b4x.com :

B4A – The simple way to develop native Android apps

برنامه جاوا JDK :

Java Development Kit (64-Bit)

Java Development Kit (32 bit)

برنامه اس دی کا SDK :

Android SDK

Android SDK

Android SDK

Android SDK

Android SDK

 

 

انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۶

برچسب های مهم

تابع تعیین میزان شفافیت یک ویوو - b4a


با تابع زیر می توانید میزان شفافیت Alpha یک ویوو View را تعیین و تنظیم کنید.

برای اجرای این تابع کتابخانه Reflection را علامت بزنید.

Sub SettingAlpha(Control As View, Alpha As Int)
 Dim ref As Reflector
 ref.Target=Control.Background
 ref.RunMethod2("setAlpha", Alpha, "java.lang.int") 
End Sub

کدهای آماده b4a

انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶

برچسب های مهم

بازگشت به اکتیویتی قبلی - b4a


با دستور زیر در بیسیک فور اندروید می توانید به اکتیویتی قبلی که باز بوده است باز گردید.

باید توجه داشته باشید که اکتیویتی قبلی نباید Finish شده باشد.

Dim jo As JavaObject
jo.InitializeContext
jo.RunMethod("moveTaskToBack", Array (True))

کدهای آماده b4a

انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۶

برچسب های مهم

تغییر فونت های عناصر موجود در یک پنل - b4a


در بیسیک 4 اندروید با تابع زیر می توان ، کل فونت های ویو View را در یک پنل Panel عوض کرد.

Sub SetTypeface(parent As Panel, t As Typeface)
    For Each v As View In parent
        If v Is Label Then
            Dim lbl As Label
            lbl.Typeface=t
        Else If v Is Panel Then
            SetTypeface(v, t)
        End If
    Next
End Sub

کدهای آماده b4a

انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۶

برچسب های مهم

تابع تنظیم فاصله بین حروف - b4a


در زبان برنامه نویسی بیسیک 4 اندروید با تابع زیر می توان ، فاصله بین حروف را کم و زیاد کنید.

عدد هر چقدر بزرگتر باشد فاصله بین حروف بیشتر خواهد شد.

Sub ChangeLetterSpace(View2 As View, Space As Float)
    Dim ref As Reflector
    ref.Target=txtcode
    ref.RunMethod4("setLetterSpacing", Array As Object(Space), Array As String("java.lang.float"))
End Sub

ChangeLetterSpace(txt1, 0.5)

 

کدهای آماده b4a

انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶

برچسب های مهم


آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

طرح جابر برنج

طرح جابر برنج

طرح جابر برنج طرح جابر برنج مناسب برای پایه اول، دوم و سوم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...

دریافت فایل : طرح جابر برنج
مدیریت ارجاع نمونه هاي بالیني

مدیریت ارجاع نمونه هاي بالیني

حجم فایل : 135.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 22 بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت ارجاع نمونه هاي بالینيدرآزمایشگاههای پزشکی در صورت وجود ارتباط بین آزمایشگاههای ارجاع با ارجاع دهنده با تدوین قرارداد، این ارتباط شفاف می گردد . نکات مهم در خصوص نحوه تدوین ... ...

گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک

گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک

حجم فایل : 964.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 14 گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک آزمایش شماره 6 : آزمايش تراكم خاك بسمه تعالی آزمايشگاه مكانيك خاك اساتيد محترم : جناب آقاي مهندس ملاباشي جناب آقاي دکتر متين جناب آقاي بهادرياعضاء گروه : محمد مهدي حاجي زماني ... ...

مراحل ساختمان سازی

مراحل ساختمان سازی در این تحقیق موضوعات مراحل انجام کار ساختمان سازی بعد از انجام قرارداد تجهیز کارگاه و اماده کردن کارگاه ساختمانی تسطیح محوطه گود برداری زهکشی پر کردن چاه ها  قنوات و قطع اشجار نقاط نشانه و مبدا ساختمان ها و تجهیزات و تجهیز کارگاه تحویل وکنترل مصالح ...

دریافت فایل : مراحل ساختمان سازی

ایران - اصفهان - خیابان آتشگاه - خیام واتساپ: 09138012690

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به vid.4kia می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما