PreferenceActivity کتابخانه ای برای ایجاد صفحه تنظیمات برای برنامه های اندروید در B4A است. شما میتوانید تنظیمات هر بخش از نرم افزار را در یک دسته مجزا قرار دهید. عناصر قابل استفاده شامل چک باکس، لیست و ادیت تکست است.
برچسب های مهم
کتابخانه TapsellFillBannerAd برای تبلیغات بنر همسان تپسل برای زبان برنامه نویسی B4A.
با استفاده از این کتابخانه دیگه نیازی به تنظیم مستندات سامانه تبلیغاتی تپسل ندارید.
میتونید هم از Layout استفاده کنید و هم بدون اون تو اکتیویتی تبلیغ را نمایش بدید.
قابلیت تغییر فونت و سایز داره و همینطور نمایش یا مخفی کردن تبلیغ
نمونه کد بدون لایوت:
Sub Globals Dim ad As TapsellfillNativeBanner Dim zoneId As String Dim AppKey As String Dim p As Panel End Sub Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) zoneId="5f9ed15a55fa710001ce5136" AppKey="hotmcgdeeeifgclgtsqnrreplnrgigcrloheghrpasokjjtdietanbrlkalqmhjollbogl" p.Initialize("") ad.Initialize(p, AppKey, zoneId, 100%x, 50dip) Activity.AddView(p,0,100%y-50dip,100%x,50dip) ad.LoadAd End Sub
نمونه کد با لایوت:
Sub Globals
Dim ad As TapsellfillNativeBanner
Dim zoneId As String
Dim AppKey As String
Private Panel1 As Panel
End Sub
Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean)
Activity.LoadLayout("Layout")
zoneId="5f9ed15a55fa710001ce5136"
AppKey="hotmcgdeeeifgclgtsqnrreplnrgigcrloheghrpasokjjtdietanbrlkalqmhjollbogl"
ad.Initialize(Panel1, AppKey, zoneId, Panel1.Width, Panel1.Height)
ad.Font("iransansmobile.ttf")
ad.FontSize(12)
ad.LoadAd
End Sub
Sub Button1_Click
ad.Visible(False)
End Sub
Private Sub Button2_Click
ad.Visible(True)
End Sub
فیلم آموزش کتابخانه TapsellfillNativeBanner
برچسب های مهم
کد سنجش صحت ایمیل در B4A
توجه: در کد زیر بجای کاراکتر اسلش از کاراکتر بک اسلش استفاده کنید.
Sub Verify_Email(Mail As String) As Boolean
Dim eMatch As Matcher
eMatch = Regex.Matcher("/w+@/w+/./w+", Mail)
Return eMatch.Find
End Sub
یکی از روش های کاهش وزن، دریافت مواد غذایی روزانه به صورتِ از پیش تعیین شده، اندازه گیری شده و بر اساس میزان کالری مواد مختلف است.
در این حالت آن چه دانستنش ضروری میشود این است که هر ماده غذایی که مصرف میکنیم چه اندازه کالری دارد؟
باید توجه داشت که کالری، ارزش غذایی مواد خوراکی نیست؛ بلکه این مفهوم بیانگر واحدی برای تعیین میزان انرژی خوراکی ها است.
این برنامه اندروید اندازه کالری خوراکی ها را به شما نشان می دهد
احتمالا مایل باشید در برنامه نویسی B4A در مواقعی، نوشته های بخشی از برنامه و ویوو View خود را سایه دار کنید. با استفاده از تابع زیر شما میتوانید در هر زمان و در هر جایی از برنامه هر متنی را که بخواهید برایش سایه قرار دهید.
این کد نیاز به فعال کردن کتابخانه Reflector می باشد.
Sub TextShadow(pView As View, pRadius As Float, pDx As Float, pDy As Float, pColor As Int)
Dim ref As Reflector
ref.Target = pView
ref.RunMethod4("setShadowLayer", Array As Object(pRadius, pDx, pDy, pColor), Array As String("java.lang.float", "java.lang.float", "java.lang.float", "java.lang.int"))
End Sub
TextShadow(labelToolBar,3,0,2,Colors.DarkGray)
گاهی در برنامه هایی که تعداد کدهای نوشته شده زیاد باشد امکان دارد در هنگام خروجی گرفتن از برنامه دچار مشکل شویم و برنامه ما کامپایل و تفسیر نشود.
برای رفع این مشکل در بیسیک 4 اندروید Basic4Android دو راهکار وجود دارد. اول میتوان در قسمت Activity Attributes مربوط به ماژول Main کد زیر را قرار دهید تا مشکل کامپایل نشدن برنامه برطرف شود.
#Region Activity Attributes
#FullScreen: False
#IncludeTitle: True
#MultiDex: true
#End Region
اما باز امکان دارد در برخی برنامه ها که از کتابخانه های بسیار استفاده شده است، برنامه در هنگام کامپایل دچار بروز خطا شود که میتوان با بالا بردن مقدار Process Timeout از منوی Tools مدت زمان کامپایل را افزایش داد که البته زمان کامپایل شما خیلی خیلی افزایش می یابد.
راه حل بهتر تنظیم حافظه رم برای کامپایل برنامه است. برای این منظور باید به مسیر زیر رفت
C:>Users>"UserName">AppData>Roaming>Anywhere Software>Basic4android
در این مسیر فایل b4xV5 را باز کنید و مقدار جلوی MaxRamForDex را که بصورت پیشفرض 1024 است را افزایش دهید. این مقدار تعیین میکند برنامه چند مگ از رم را برای کامپایل و ساخت فایل dex اختصاص دهد. با افزایش این مقدار بیشتر مشکلات کامپایل حل شده و البته سرعت کامپایل نیز چند برابر خواهد شد.
نکته: فایل b4xV5 را زمانی باز و محتوای آنرا تغییر دهید که برنامه بیسیک فور اندروید Basic4Android بسته باشد.
برچسب های مهم
شاید دیده باشید در برخی از برنامه ها با انتخاب یک ادیت تکست Edit Text صفحه کلید موبایل نمایش داده شده است و با زدن مثلا یک دکمه Button صفحه کلید بسته و مخفی می شود و با این عمل یک رابط کاربری خوب بین نرم افزار و کاربران بوجود می آید.
برای این منظور نیاز به کتابخانه بسیار کاربردی IME داریم که یکی از امکانات آن نمایش یا پنهان کردن کیبورد تلفن همراه می باشد.
این کتابخانه را از قسمت کتابخانه های Basic4Android فعال کنید و کد زیر را جهت نمایش صفحه کلید برای ویوو EditText بنویسید.
Dim ime As IME
ime.Initialize("")
ime.ShowKeyboard(Edittext2)
و برای بستن کیبورد از کد زیر می توان استفاده کرد و برای مثال این کد را در خاصیت کلیک یک دکمه Button بنویسید.
ime.HideKeyboard
در برخی از مواقع شاید بخواهید در تعداد کاراکترهای ورودی کاربران به دلایل مختلف مثلا شماره تلفن همراه که نباید بیشتر از 11 عدد باشد و یا شماره کارت ملی که 10 رقم است، محدودیت ایجاد کنید.
برای اعمال این محدودیت باید نخست از قسمت کتابخانه ها Libraries Manager کتابخانه IME را فعال و به پروژه خود اضافه کنید.
بعداز فعال کردن کتابخانه IME کدهای زیر را در قسمت Activity_Create برنامه بنویسید.
Dim ime1 As IME
ime.Initialize("")
ime.SetLengthFilter(EditText2, 10)
در قطعه کد بالا و در خط آخر در مقدار اول، ادیت تکست EditText مورد نظر خود را بنویسید و در مقدار دوم تعداد کاراکتر مجاز برای وارد کردن اطلاعات را تعیین می کنید.
گاهی اوقات نیاز دارید تا از محتوای داخل برنامه App خود در برابر عکس گرفتن یا فیلم برداری کردن توسط تلفن همراه جلوگیری کنید.
شما می توانید با قرار دادن این قطعه بلوک کد جاوا در برنامه خود مانع اسکرین شات یا اسکرین کپچر (فیلم برداری از صفحه نمایشگر موبایل) شوید.
#If Java
import android.content.Context;
import android.view.WindowManager.*;
public void _onCreate() {
this.getWindow().setFlags(LayoutParams.FLAG_SECURE, LayoutParams.FLAG_SECURE);
}
#End If
در این بخش می آموزید چگونه یک ایمیج ویوو Image View ایجاد و یک عکس را در آن نمایش دهید.
اولین قدم برای برنامه نویسی اندروید با Basic4Android تنظیم قسمت Configure Paths برنامه از منوی Tools برنامه می باشد.
در این قسمت شما باید افزونه و پلاگین های مورد نیاز برای کامپایل و پردازش برنامه را به نرم افزار بیسیک فور اندروید لینک کنید.
دو کادر اول این قسمت جزو مهمترین گزینه ها می باشند که باعث اجرای برنامه خواهند شد و در صورت اشتباه در آن ها برنامه دچار ارور شده و پیام خطا می دهد.
کادر اول مربوط به نرم افزار مفسر جاوا می باشد.
کادر دوم مربوط به نسخه اندروید که در زمان کامپایل و پردازش برنامه تعیین کننده این موضوع است که از چه نسخه ای به بالا نرم افزار شما قابل اجرا باشد.
نکته: در نسخه های جدید سیستم عامل اندروید امکانات جدیدتری ایجاد شده که در نسخه های قدیمی وجود ندارد و یک برنامه نویس در صورت استفاده از این امکانات جدید باید هنگام کامپایل برنامه از نسخه اندروید مورد نظر در برنامه اش استفاده نماید.
کادر سوم مربوط به انتخاب پوشه کتابخانه می باشد. برنامه بیسیک4اندروید به صورت پیش فرض در مکان نصب خود دارای پوشه کتابخانه می باشد اما امکان دارد برنامه نویس کتابخانه هایی جدید از اینترنت تهیه و دانلود نماید و آنها را در پوشه ای دیگر و در مکانی دیگر در سیستم خود نگه داری کند که در این مواقع میتوان از این قسمت آن پوشه را نیز جهت استفاده به برنامه خود معرفی کنید.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت مرجع رجوع نمایید b4x.com :
B4A – The simple way to develop native Android apps
برنامه جاوا JDK :
برنامه اس دی کا SDK :
برچسب های مهم
با تابع زیر می توانید میزان شفافیت Alpha یک ویوو View را تعیین و تنظیم کنید.
برای اجرای این تابع کتابخانه Reflection را علامت بزنید.
Sub SettingAlpha(Control As View, Alpha As Int)
Dim ref As Reflector
ref.Target=Control.Background
ref.RunMethod2("setAlpha", Alpha, "java.lang.int")
End Sub
کدهای آماده b4a
برچسب های مهم
با دستور زیر در بیسیک فور اندروید می توانید به اکتیویتی قبلی که باز بوده است باز گردید.
باید توجه داشته باشید که اکتیویتی قبلی نباید Finish شده باشد.
Dim jo As JavaObject
jo.InitializeContext
jo.RunMethod("moveTaskToBack", Array (True))
کدهای آماده b4a
برچسب های مهم
در بیسیک 4 اندروید با تابع زیر می توان ، کل فونت های ویو View را در یک پنل Panel عوض کرد.
Sub SetTypeface(parent As Panel, t As Typeface)
For Each v As View In parent
If v Is Label Then
Dim lbl As Label
lbl.Typeface=t
Else If v Is Panel Then
SetTypeface(v, t)
End If
Next
End Sub
کدهای آماده b4a
برچسب های مهم
در زبان برنامه نویسی بیسیک 4 اندروید با تابع زیر می توان ، فاصله بین حروف را کم و زیاد کنید.
عدد هر چقدر بزرگتر باشد فاصله بین حروف بیشتر خواهد شد.
Sub ChangeLetterSpace(View2 As View, Space As Float)
Dim ref As Reflector
ref.Target=txtcode
ref.RunMethod4("setLetterSpacing", Array As Object(Space), Array As String("java.lang.float"))
End Sub
ChangeLetterSpace(txt1, 0.5)
کدهای آماده b4a
برچسب های مهم
همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...
طرح جابر برنج طرح جابر برنج مناسب برای پایه اول، دوم و سوم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...
حجم فایل : 135.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 22 بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت ارجاع نمونه هاي بالینيدرآزمایشگاههای پزشکی در صورت وجود ارتباط بین آزمایشگاههای ارجاع با ارجاع دهنده با تدوین قرارداد، این ارتباط شفاف می گردد . نکات مهم در خصوص نحوه تدوین ... ...
حجم فایل : 964.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 14 گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک آزمایش شماره 6 : آزمايش تراكم خاك بسمه تعالی آزمايشگاه مكانيك خاك اساتيد محترم : جناب آقاي مهندس ملاباشي جناب آقاي دکتر متين جناب آقاي بهادرياعضاء گروه : محمد مهدي حاجي زماني ... ...
مراحل ساختمان سازی در این تحقیق موضوعات مراحل انجام کار ساختمان سازی بعد از انجام قرارداد تجهیز کارگاه و اماده کردن کارگاه ساختمانی تسطیح محوطه گود برداری زهکشی پر کردن چاه ها قنوات و قطع اشجار نقاط نشانه و مبدا ساختمان ها و تجهیزات و تجهیز کارگاه تحویل وکنترل مصالح ...